Uniwersalny tester z cyfrowym oscyloskopem oraz zespołem pomiarowym Z kablami połączeniowymi i sondami pomiarowymi ma zastosowanie do wszystkich niezbędnych pomiarów przy testowaniu silnika i elektroniki w pojazdach samochodowych. Dzięki temu możliwe jest diagnozowanie różnych systemów przygotowania mieszanki i zapłonowych. W
połączeniu z odpowiednim analizatorem spalin lub analizatorem zadymienia można także wykonywać pełną analizę spalin silników z zapłonem iskrowym lub zapłonem samoczynnym.
Funkcje pomiarowe są zgrupowane w następujące programy kontrolne:
• Test silników z zapłonem iskrowym oraz silników wysokoprężnych z zapłonem samoczynnym
• Pomiary napięcia, prądu, oporności i temperatury
• Test benzynowych systemów wtryskowych
• Analiza spalin
• Oscyloskop do wszechstronnej diagnostyki układów zapłonowych przystosowany również do układów bezrozdzielaczowych
• Oscyloskop wielofunkcyjny (niezbędny przy wyszukiwaniu usterek w elektronice pojazdowej)
Oprogramowanie jest dostępne w języku polskim.
Zastosowanie:
• Silniki z zapłonem iskrowym do 12 cylindrów z automatyczną identyfikacją liczby cylindrów i systemu zapłonowego
• Systemy zapłonowe od rozdzielaczowych układów stykowych z jednym lub dwoma rozdzielaczami zapłonu, do w pełni elektronicznych, bezrozdzielaczowych układów zapłonowych z cewkami jedno- i dwubiegowymi do 8 obwodów
• Możliwość podłączenia testera poprzez adaptery specjalne do centralnych gniazd diagnostycznych, czujników położenia GMP i różnych odmian systemów zapłonowych i wtryskowych łącznie z regulacją sond Lambda.
• Jednoczesne zestawienie do 3 wartości pomiarowych wraz z pomniejszonym oscylogramem
• Wyświetlanie dużego oscylogramu wraz z prędkością
obrotową.
Funkcje pomiarowe:
• Prędkość obrotowa z czujnikiem położenia GMP, z cęg wyzwalających cylindra 1 lub z zacisku 1 cewki zapłonowej
• Punkt zapłonu oraz kąt wyprzedzenia zapłonu z czujnika położenia GMP lub lampy stoboskopowej
• Kąt zwarcia w % lub w º WK i czas zwarcia w ms.
• Dynamiczny początek tłoczenia oraz kąt wyprzedzenia wtrysk paliwa, prędkość obrotowa w silnikach wysokoprężnych przy użyciu adaptera do silników Diesla.
• Czas wtrysku mierzony na wtryskiwaczu lub specjalnych punktach pomiarowych
• Automatyczne porównanie cylindrów, pomiar bezwzględnego i względnego spadku prędkości obrotowej oraz test HC
• Pomiar dynamiczny ciśnienia sprężania przez analizę prądu rozruchowego
• Pomiar napięcia w odniesieniu do masy lub bezpotencjałowo, napięcie sondy lambda oraz dynamiczny lub statyczny pomiar napięcia zacisku 1 cewki zapłonowej
• Współczynnik wypełnienia impulsu (t-/T)
• Pomiar prądu przy użyciu cąg prądowych do 1000 A lub 20 A
• Pomiar oporności
• Pomiar temperatury
• Przebiegi zmian napięcia po stronie pierwotnej i wtórnej, oscylogram dla pojedynczego cylindra, oscylogram dla wszystkich cylindrów, jak również raster w układzie zwykłym lub przestrzennym, dla rozdzielaczowych jak i bezrozdzielaczowych systemów zapłonowych
• Pomiar przebiegów napięcia i prądu w elektrycznych i elektronicznych układach pojazdów samochodowych.
Możliwości jakie daje oscyloskop testera MOT 240 mogą być porównywalne jedynie z oscyloskopami laboratoryjnymi.
• Pamięć parametrów oraz pamięć pomiarów ( do 32 kolejnych oscylogramów) do obserwacji nieprawidłowości przebiegów ( wykrywanie
błędów sporadycznych)
ZAKRES DOSTAWY:
Zespól pomiarowy z zintegrowanym ekranem ciekłokrystalicznym z elementami obsługowymi oraz uchwytem sond pomiarowych
WYPOSAŻENIE DO MOT 240
- lampa stroboskopowa
- czujnik temperatury oleju
- kabel przyłączeniowy akumulatora B+ / B-
-cęgi prądowe 1000 A
-kabel przyłączeniowy cewki zapłonowej (zacisk 1 i 15) do układów rozdzielaczowych
- cęgi wyzwalające do przewodu wysokiego napięcia cylindra 1
- kabel przyłączeniowy multimetru do pomiarów oporności, napięcia i wtryskiwaczy
- sonda pojemnościowa do obwodu wtórnego
- moduł programowy ( z językiem polskim)
- igły pomiarowe ( 2szt )
- zaciski pomiarowe ( 2szt )
DANE TECHNICZNE
- Procesor : Motorolla 6800
- System operacyjny : OS9
- Rozdzielczość ekranu : 640x480 (VGA)
- Częstotliwość odświeżania : 60Hz
- Ekran: matryca ciekłokrystaliczna (LCD) z podświetleniem (kontrast regulowany), wymiar ok. 10” (195 x 147 mm)
- Zasilanie z akumulatora samochodu – zakres napięcia stałego : 9-28 V lub zasilacza sieciowego
- Pobór mocy : ok. 23 W (2,5 A przy 9 V/1 ,5 A przy 1 2 V)
- Zespól pomiarowy z wyświetlaczem i uchwytem sond pomiarowych
Wymiary (WxSxG) ; ok. 455x49x490 mm
Masa : ok. 11 kg
ZŁĄCZA (RS 232) DO:
- Drukarki protokołowej PDR 200
- Analizatora spalin ETT 008.55 .. 8.70
- Opcjonalnej klawiatury
|