Mototestery

 


<< powrót   

 

Uniwersalne testery systemów samochodowych FSA 560/560 S4

Dane techniczne
 

Najbardziej nowoczesny, modułowy tester silników z dwukanałowym oscyloskopem cyfrowym, z kolorowym monitorem łatwy w obsłudze, możliwością rozbudowy i dopasowania do potrzeb warsztatu. Przeznaczony do pojazdów benzynowych i diesel max. do 12 cylindrów.


Możliwość diagnozowania:

  • Systemy zapłonów
    - przerywaczowe układy zapłonowe 
    - bezstykowe układy zapłonowe 
    - elektroniczne układy zapłonowe 
    - bezrozdzielaczowe układy zapłonowe z cewkami jedno - lub
      dwubiegowymi

  • Systemy zasilania 
    - gaźniki - gaźniki sterowane elektronicznie 
    - mechaniczne systemy wtryskowe 
    - elektroniczne systemy wtryskowe 
    - regulacja sondą lambda

  • Elektroniczne systemy sterowania silnikiem 
    - benzynowym 
    - wysokoprężnym

  • Elektroniczne systemy skrzyń biegów

  • Elektroniczne systemy Airbag

  • Elektroniczne systemy ABS

  • Elektroniczne systemy klimatyzacji

  • Elektroniczne systemy zapewnienia komfortu

Poprzez zastosowanie komputera PC możliwość rozszerzenia programu o System Informacyjny i Diagnozę Sterowników (S4). Możliwość wykonywania analizy spalin poprzez zastosowanie analizatora spalin lub modułu analizatora spalin w silnikach benzynowych oraz pomiaru zadymienia poprzez zastosowanie modułu dymomierza w silnikach wysokoprężnych. 
Proste przyłączenie do bezrozdzielaczowych układów zapłonowych. Dwukanałowy oscyloskop cyfrowy z pracą w czasie rzeczywistym do 20 obrazów na sekundę i funkcją lupy powiększającej. Programy pomiarowe diagnozy: test silnika, pomiary multimetrowe, diagnoza sterowników (samodiagnoza - w wersji FSA 560 S4), analiza spalin i analiza symptomów. Możliwość instalacji procedur diagnostycznych i danych regulacyjnych dla popularnych marek samochodów (analiza silnika). Poprzez zastosowanie szerokiego asortymentu adapterów połączeniowych ma możliwość podłączenia się do centralnych gniazd diagnostycznych, czujników GMP, różnych odmian systemów zapłonowych i wtryskowych oraz systemów elektronicznych samochodu.


Tryby pracy oscyloskopu: zapłon, multi oraz charakterystyki. Oscyloskop pracuje w czasie rzeczywistym, z szybkością 20 obrazów na sekundę. W pamięci legend jest zawsze przechowywane ostatnie 8 sekund przebiegu sygnału bez przerwań. W trybie pracy "ZAPŁON" można pokazać wszystkie sygnały obwodu pierwotnego i wtórnego, w systemie prezentacja "parada", "indywidualny", lub "raster". Dzięki możliwości pracy dwukanałowej można wyświetlić i wzajemnie porównać dwa różne sygnały, np. napięcie i prąd obwodu pierwotnego. W trybie pracy "MULTI" można prezentować przebiegi sygnałów napięciowych i prądowych z czujników lub członów nastawczych elektronicznych systemów sterowania. W trybie pracy "CHARAKTERYSTYKI" istnieje możliwość przedstawienia sygnału jako krzywej w funkcji czasu lub prędkości obrotowej. Diagnoskop FSA 560 S4 jest rozszerzoną wersją diagnoskopu FSA 560 o funkcji samodiagnozy (możliwość diagnozy sterowników i wykorzystania systemu informacyjnego ESI[tronic]). Rozbudowa taka umożliwia dodatkowo diagnostykę elektroniki w pojeździe oraz korzystanie z systemu informacji serwisowej SIS. Testowanie elektronicznych systemów zapewnienia komfortu jest możliwe dla 36 marek pojazdów. System informacji serwisowej zawiera dane techniczne, pomoc przy poszukiwaniu i lokalizacji uszkodzeń, schematy elektryczne i plany zabudowy podzespołów.


Zakres dostawy:

• wózek jezdny z uchwytem na sondy pomiarowe
• FSA – komputer: pamięć operacyjna 6 MB, dysk twardy 170 MB, stacja dysków 3,5”
• Monitor kolorowy VGA 1 4”
• Zespół pomiarowy z następującymi sondami pomiarowymi:
 - Przewód przyłączeniowy akumulatora (B+/B-)
 - Przewód przyłączeniowy obwodu pierwotnego (zac.1 /zac.1 5)
 - Adapter przyłączeniowy do czujników pojemnościowych obwodu wtórnego
 - 3 x czarne / minus
 - 3 x czerwone / plus
 - przewód pomiarowy Multi 1
 - przewód pomiarowy Multi 2
 - cęgi prądowe 1 000A
 - cęgi prądowe 20A
 - czujnik temperatury oleju
 - stroboskop
 - czujnik ciśnienia powietrza
 - zaciski pomiarowe (2 sztuki)
 - ostrze pomiarowe, czarne
 - ostrze pomiarowe, czerwone
 - zdalne sterowanie na podczerwień
 - oprogramowanie systemowe na dyskietkach 3,5”
 - przewód uniwersalny do testowania systemów sterujących z samodiagnozą (E-test)
 - przewód połączeniowy do analizatora spalin firmy Bosch
 - przewód połączeniowy do drukarki PDR 20

Wyposażenie dodatkowe:

1. czujnik temperatury powietrza
2. czujnik ciśnienia paliwa
3. czterogazowy analizator spalin ETT 8.55
3. Osłona czołowa do ETT 8.55

Alternatywnie:

3.2. Moduł 4-gazowego analizatora spalin ETT 8.70
3.2. Osłona czołowa do ETT 8.70
4. Drukarka atramentowa PDR 20
5. Klawiatura ASC II

FSA 560  - łatwa w obsłudze i przejrzysta struktura oprogramowania urządzenia


 

Webmaster: Robert Świderski

2002-04-04