Uniwersalny tester z cyfrowym oscyloskopem oraz zespołem pomiarowym Z kablami połączeniowymi i sondami pomiarowymi ma zastosowanie do wszystkich niezbędnych pomiarów przy testowaniu silnika i elektroniki w pojazdach samochodowych. Dzięki temu możliwe jest diagnozowanie różnych systemów przygotowania mieszanki i zapłonowych. W
połączeniu z odpowiednim analizatorem spalin lub analizatorem zadymienia można także wykonywać pełną analizę spalin silników z zapłonem iskrowym lub zapłonem samoczynnym.
Funkcje pomiarowe są zgrupowane w następujące programy kontrolne:
-
Test silników z zapłonem iskrowym oraz silników wysokoprężnych z zapłonem samoczynnym
-
Pomiary napięcia, prądu, oporności i temperatury
-
Test benzynowych systemów wtryskowych
-
Analiza spalin
-
Oscyloskop do wszechstronnej diagnostyki układów zapłonowych przystosowany również do układów bezrozdzielaczowych
-
Oscyloskop wielofunkcyjny (niezbędny przy wyszukiwaniu usterek w elektronice pojazdowej)
Zastosowanie:
-
Silniki z zapłonem iskrowym do 12 cylindrów z automatyczną identyfikacją liczby cylindrów i systemu zapłonowego
-
Systemy zapłonowe od rozdzielaczowych układów stykowych z jednym lub dwoma rozdzielaczami zapłonu, do w pełni elektronicznych, bezrozdzielaczowych układów zapłonowych z cewkami jedno- i dwubiegowymi do 8 obwodów
-
Możliwość podłączenia testera poprzez adaptery specjalne do centralnych gniazd diagnostycznych, czujników położenia GMP i różnych odmian systemów zapłonowych i wtryskowych łącznie z regulacją sond Lambda.
-
Jednoczesne zestawienie do 3 wartości pomiarowych wraz z pomniejszonym oscylogramem
-
Wyświetlanie dużego oscylogramu wraz z prędkością
obrotową.
Funkcje pomiarowe:
-
Prędkość obrotowa z czujnikiem położenia GMP, z cęg wyzwalających cylindra 1 lub z zacisku 1 cewki zapłonowej
-
Punkt zapłonu oraz kąt wyprzedzenia zapłonu z czujnika położenia GMP lub lampy
oscyloskopowej
-
Kąt zwarcia w % lub w º OWK i czas zwarcia w ms.
-
Dynamiczny początek tłoczenia oraz kąt wyprzedzenia wtrysk paliwa, prędkość obrotowa w silnikach wysokoprężnych przy użyciu adaptera do silników Diesla.
-
Czas wtrysku mierzony na wtryskiwaczu lub specjalnych punktach pomiarowych
-
Automatyczne porównanie cylindrów, pomiar bezwzględnego i względnego spadku prędkości obrotowej oraz test HC
-
Pomiar dynamiczny ciśnienia sprężania przez analizę prądu rozruchowego
-
Pomiar napięcia w odniesieniu do masy lub bezpotencjałowo, napięcie sondy lambda oraz dynamiczny lub statyczny pomiar napięcia zacisku 1 cewki zapłonowej
-
Współczynnik wypełnienia impulsu (t-/T)
-
Pomiar prądu przy użyciu cęg prądowych do 1000 A lub 20 A
-
Pomiar oporności
-
Pomiar temperatury
-
Przebiegi zmian napięcia po stronie pierwotnej i wtórnej, oscylogram dla pojedynczego cylindra, oscylogram dla wszystkich cylindrów, jak również raster w układzie zwykłym lub przestrzennym, dla rozdzielaczowych jak i bezrozdzielaczowych systemów zapłonowych
-
Pomiar przebiegów napięcia i prądu w elektrycznych i elektronicznych układach pojazdów samochodowych.
Możliwości jakie daje oscyloskop testera MOT mogą być porównywalne jedynie z oscyloskopami laboratoryjnymi.
-
Pamięć parametrów oraz pamięć pomiarów ( do 32 kolejnych oscylogramów) do obserwacji nieprawidłowości przebiegów ( wykrywanie
błędów sporadycznych) w0
MOT 250 - ZAKRES DOSTAWY:
Urządzenie główne z oscyloskopem i elementami obsługowymi, kablem
połączeniowym i kablem zasilającym, oraz zespołem pomiarowym z
uchwytem sond pomiarowych i następującymi sondami pomiarowymi:
-
lampa stroboskopowa
-
czujnik temperatury oleju
-
kabel przyłączeniowy akumulatora B+ / B-
-
cęgi prądowe 1000 A
-
kabel przyłączeniowy cewki zapłonowej (zacisk 1 i 15) do układów rozdzielaczowych
-
cęgi wyzwalające do przewodu wysokiego napięcia cylindra 1
-
kabel przyłączeniowy multimetru do pomiarów oporności, napięcia i wtryskiwaczy
-
sonda pojemnościowa do obwodu wtórnego
-
igły pomiarowe ( 2szt )
-
zaciski pomiarowe ( 2szt )
WYPOSAŻENIE DODATKOWE do MOT 250:
MOT 251 - ZAKRES DOSTAWY:
Urządzenie główne z oscyloskopem i elementami obsługowymi,
(zamontowane na wózku) oraz zespołem pomiarowy z uchwytem sond
pomiarowych (zamontowanym w szufladzie wózka) i następującymi
sondami pomiarowymi:
-
lampa stroboskopowa
-
czujnik temperatury oleju
-
kabel przyłączeniowy akumulatora B+ / B-
-
cęgi prądowe 1000 A
-
kabel przyłączeniowy cewki zapłonowej (zacisk 1 i 15) do układów rozdzielaczowych
-
cęgi wyzwalające do przewodu wysokiego napięcia cylindra 1
-
kabel przyłączeniowy multimetru do pomiarów oporności, napięcia i wtryskiwaczy
-
sonda pojemnościowa do obwodu wtórnego
-
igły pomiarowe ( 2szt )
-
zaciski pomiarowe ( 2szt )
WYPOSAŻENIE DODATKOWE do MOT 251:
|