Mototestery

 


<< powrót   

 

TESTERY SILNIKÓW MOT 250 i 251
 
 

Rozbudowa testera | Funkcje mototestera [1] [2] | Cennik
Dane techniczne
 

Uniwersalny tester z cyfrowym oscyloskopem oraz zespołem pomiarowym Z kablami połączeniowymi i sondami pomiarowymi ma zastosowanie do wszystkich niezbędnych pomiarów przy testowaniu silnika i elektroniki w pojazdach samochodowych. Dzięki temu możliwe jest diagnozowanie różnych systemów przygotowania mieszanki i zapłonowych. W połączeniu z odpowiednim analizatorem spalin lub analizatorem zadymienia można także wykonywać pełną analizę spalin silników z zapłonem iskrowym lub zapłonem samoczynnym.

Funkcje pomiarowe są zgrupowane w następujące programy kontrolne:

  • Test silników z zapłonem iskrowym oraz silników wysokoprężnych z zapłonem samoczynnym

  • Pomiary napięcia, prądu, oporności i temperatury

  • Test benzynowych systemów wtryskowych

  • Analiza spalin

  • Oscyloskop do wszechstronnej diagnostyki układów zapłonowych przystosowany również do układów bezrozdzielaczowych

  • Oscyloskop wielofunkcyjny (niezbędny przy wyszukiwaniu usterek w elektronice pojazdowej)

Zastosowanie:

  • Silniki z zapłonem iskrowym do 12 cylindrów z automatyczną identyfikacją liczby cylindrów i systemu zapłonowego

  • Systemy zapłonowe od rozdzielaczowych układów stykowych z jednym lub dwoma rozdzielaczami zapłonu, do w pełni elektronicznych, bezrozdzielaczowych układów zapłonowych z cewkami jedno- i dwubiegowymi do 8 obwodów

  • Możliwość podłączenia testera poprzez adaptery specjalne do centralnych gniazd diagnostycznych, czujników położenia GMP i różnych odmian systemów zapłonowych i wtryskowych łącznie z regulacją sond Lambda.

  • Jednoczesne zestawienie do 3 wartości pomiarowych wraz z pomniejszonym oscylogramem

  • Wyświetlanie dużego oscylogramu wraz z prędkością obrotową. 

Funkcje pomiarowe:

  • Prędkość obrotowa z czujnikiem położenia GMP, z cęg wyzwalających cylindra 1 lub z zacisku 1 cewki zapłonowej

  • Punkt zapłonu oraz kąt wyprzedzenia zapłonu z czujnika położenia GMP lub lampy oscyloskopowej

  • Kąt zwarcia w % lub w  º OWK i czas zwarcia w ms.

  • Dynamiczny początek tłoczenia oraz kąt wyprzedzenia wtrysk paliwa, prędkość obrotowa w silnikach wysokoprężnych przy użyciu adaptera do silników Diesla.

  • Czas wtrysku mierzony na wtryskiwaczu lub specjalnych punktach pomiarowych

  • Automatyczne porównanie cylindrów, pomiar bezwzględnego i względnego spadku prędkości obrotowej oraz test HC

  • Pomiar dynamiczny ciśnienia sprężania przez analizę prądu rozruchowego 

  • Pomiar napięcia w odniesieniu do masy lub bezpotencjałowo, napięcie sondy lambda oraz dynamiczny lub statyczny pomiar napięcia zacisku 1 cewki zapłonowej

  • Współczynnik wypełnienia impulsu (t-/T)

  • Pomiar prądu przy użyciu cęg prądowych do 1000 A lub 20 A

  • Pomiar oporności

  • Pomiar temperatury

  • Przebiegi zmian napięcia po stronie pierwotnej i wtórnej, oscylogram dla pojedynczego cylindra, oscylogram dla wszystkich cylindrów, jak również raster w układzie zwykłym lub przestrzennym, dla rozdzielaczowych jak i bezrozdzielaczowych systemów zapłonowych

  • Pomiar przebiegów napięcia i prądu w elektrycznych i elektronicznych układach pojazdów samochodowych.
    Możliwości jakie daje oscyloskop testera MOT mogą być porównywalne jedynie z oscyloskopami laboratoryjnymi.

  • Pamięć parametrów oraz pamięć pomiarów ( do 32 kolejnych oscylogramów) do obserwacji nieprawidłowości przebiegów ( wykrywanie błędów sporadycznych) w0

MOT 250 - ZAKRES DOSTAWY:
Urządzenie główne z oscyloskopem i elementami obsługowymi, kablem połączeniowym i kablem zasilającym, oraz zespołem pomiarowym z uchwytem  sond pomiarowych i następującymi sondami pomiarowymi:

  • lampa stroboskopowa

  • czujnik temperatury oleju

  • kabel przyłączeniowy akumulatora B+ / B-

  • cęgi prądowe 1000 A

  • kabel przyłączeniowy cewki zapłonowej (zacisk 1 i 15) do układów rozdzielaczowych

  • cęgi wyzwalające do przewodu wysokiego napięcia cylindra 1

  • kabel przyłączeniowy multimetru do pomiarów oporności, napięcia i wtryskiwaczy

  • sonda pojemnościowa do obwodu wtórnego

  • igły pomiarowe ( 2szt )

  • zaciski pomiarowe ( 2szt )

 WYPOSAŻENIE DODATKOWE do MOT 250:

  • moduł programowy (z językiem polskim)

  • zasilacz

  • cęgi prądowe 20A

  • bocznik prądowy 500mA

  • dzielnik napięcia

  • moduł analizatora spalin

  • adapter Diesel

  • drukarka

  • wózek testera

  • moduł komputera z kartą KTS 500

  • adaptery specjalne

MOT 251 - ZAKRES DOSTAWY:
Urządzenie główne z oscyloskopem i elementami obsługowymi, (zamontowane na wózku) oraz zespołem pomiarowy z uchwytem sond pomiarowych (zamontowanym w szufladzie wózka) i następującymi sondami pomiarowymi:

  • lampa stroboskopowa

  • czujnik temperatury oleju

  • kabel przyłączeniowy akumulatora B+ / B-

  • cęgi prądowe 1000 A

  • kabel przyłączeniowy cewki zapłonowej (zacisk 1 i 15) do układów rozdzielaczowych

  • cęgi wyzwalające do przewodu wysokiego napięcia cylindra 1

  • kabel przyłączeniowy multimetru do pomiarów oporności, napięcia i wtryskiwaczy

  • sonda pojemnościowa do obwodu wtórnego

  • igły pomiarowe ( 2szt )

  • zaciski pomiarowe ( 2szt )

 WYPOSAŻENIE DODATKOWE do MOT 251:

  • moduł programowy (z językiem polskim)

  • zasilacz

  • cęgi prądowe 20A

  • bocznik prądowy 500mA

  • dzielnik napięcia

  • moduł analizatora spalin

  • adapter Diesel

  • drukarka

  • wózek testera

  • moduł komputera z kartą KTS 500

  • adaptery specjalne


 

Webmaster: Robert Świderski

2002-04-03