Zwijacze bębnowe służące do wyciągu
spalin. Instalacje wyciągowe tworzone na bazie tych zwijaczy są jedną
z najbardziej popularnych i efektywnych metod usuwania bardzo
niebezpiecznych dla zdrowia gazów spalinowych z warsztatu
samochodowego. Nieograniczanie powierzchni roboczej, prosta obsługa,
ekonomiczne rozwiązania i bardzo wydajne usuwanie spalin wydechowych
to niewątpliwie zalety naszych zwijaczy bębnowych. Aby sprostać
wymaganiom wszystkich warsztatów
w zakresie obsługi urządzeń, zaproponowaliśmy trzy różne rozwiązania
służące usprawnianiu pracy.
ZWIJACZ ZE SPRĘŻYNĄ ODCIĄGOWĄ OBSŁUGIWANY RĘCZNIE
Zwijacz bębnowy firmy Nederman przeznaczony do wyciągu spalin
wydechowych, wyposażony w sprężynę odciągową obsługiwany jest ręcznie.
Po wyciągnięciu przewodu na żądaną długość pozostaje on
zablokowany w tym położeniu. Następnie, aby zwolnić mechanizm
blokujący, należy pociągnąć w do} przewód, a powróci on
automatycznie do swojego położenia wyjściowego. Zwijacz bębnowy może
być montowany na stropie lub na ścianie i podłączony do
wentylatora lub istniejącego już systemu wyciągowego.
ZWIJACZ BĘBNOWY NAPĘDZANY SILNIKIEM ZE STEROWANIEM
PRZEWODOWYM
Stosując
zwijacze bębnowe napędzane silnikiem elektrycznym możemy bardzo łatwo
obsługiwać je, gdy są wyposażone w przewody lekkie lub ciężkie o
dużej średnicy. Rozwiązanie to ma kilka podstawowych zalet. Po
pierwsze, jesteśmy w stanie odprowadzić na zewnątrz duże ilości
spalin wydechowych, co czyni zwijacze idealnymi dla warsztatów obsługujących
ciężki sprzęt transportowy i budowlany. Po drugie, użycie
przewodów o dużych średnicach powoduje mniejsze spadki ciśnień, a
to z kolei pozwala na użycie wentylatorów o mniejszej wydajności.
Zastosowanie zwijacza napędzanego silnikiem elektrycznym umożliwia
również nawijanie na niego dłuższego przewodu, aż do 12 m długości,
przy średnicy 100 mm (4"). Oznacza to, iż używając tego
samego zwijacza możemy znacznie zwiększyć zasięg jego pracy i
wykorzystywać duże wysokości do montażu. Cecha ta może okazać się
niezmiernie korzystna w pomieszczeniach z dachem wspartym
na belkach
poprzecznych. Ten typ zwijaczy bębnowych napędzanych
silnikiem elektrycznym jest tak zaprojektowany, by obsługiwanie ich
mogło się odbywać przy pomocy kabla i przycisku kontrolnego,
niezależnie od tego, czy zwijacze są montowane na stronie czv na ścianie.
WERSJA ZDALNIE STEROWANA NAPĘDZANA SILNIKIEM ELEKTRYCZNYM
Napędzany silnikiem elektrycznym zwijacz bębnowy jest dostępny także
w wersji ze zdalnym sterowaniem z wykorzystaniem promieni
podczerwonych. Posługując się nadajnikiem podczerwieni włączamy i
wyłączamy silnik napędzający zwijacz. Technologia podczerwieni w
kontroli pracy systemów jest technologią bezpieczną i sprawdzoną,
a na szeroką skalę znalazła ona zastosowanie przy obsłudze i
regulacji odbiorników telewizyjnych. Firma Nederman opracowała
sposób zdalnego sterowania (nadajnik podczerwieni) tak, by można było
nie obawiać się uszkodzeń mechanicznych, o które łatwo w
warsztacie samochodowym.
Nadajnik podczerwieni zdecydowanie upraszcza instalację elektryczną.
Jedyną niezbędną rzeczą staje się kabel zasilający zwijacz.
Oznacza to, że poprzeczne belki stropowe, jak również inne elementy
podwieszane nie będą kolidowały z projektowanym obwodem zasilającym.
Każdy nadajnik podczerwieni ma swój własny kod zabezpieczający,
aby uniemożliwić jednoczesne uruchamianie kilku zwijaczy bębnowych.
Zabezpieczenie jest proste, gdyż zwijacz i nadajnik otrzymują ten
sam kod.
WENTYLATORY
Zwijacz bębnowy może być instalowany integralnie z wentylatorem
firmy Nederman. Wentylatory są dostarczane oddzielnie, tak by mogły
być montowane bezpośrednio na zwijaczu. Wentylatory mogą być również
instalowane w oddaleniu od zwijaczy (np. na zewnątrz warsztatu
samochodowego) z jednoczesną możliwością podłączenia kilku
zwijaczy do tego samego wentylatora. Takie wentylatory montowane na
specjalnej konstrukcji ramowej są częścią całej gamy produkcyjnej
firmy Nederman.
AUTOMATYCZNE PRZEPUSTNICE OSZCZĘDZAJĄ ENERGIĘ ELEKTRYCZNĄ
Podłączenie kilku zwijaczy bębnowych poprzez układ przewodów
wentylacyjnych do jednego, wspólnego wentylatora wymaga wykonania dokładnych
obliczeń i starannego projektu. Dzięki zainstalowaniu automatycznej
przepustnicy znaczna część wydatku może być zaoszczędzona, kiedy
nie funkcjonujące zwijacze zostaną automatycznie odcięte.
KOŃCÓWKA NA RURĘ WYDECHOWĄ
Właściwe podłączenie się do rury wydechowej pojazdu samochodowego
jest bardzo ważne dla prawidłowego funkcjonowania systemu wyciągu
spalin. Wyprodukowane zostały dwa podstawowe rodzaje końcówek:
metalowa oraz metalowo-gumowa.
|