Mototestery

 


<< powrót   

 

Mototester BOSCH MOT 151

Pobierz prospekt (636 kB)
 

Funkcje mototestera  |  Przykładowe wydruki

Przenośny tester silników zasilany z akumulatora 12 V badanego samochodu. Tester wyposażony jest w cztery programy diagnostyczne przeznaczone do testu silnika, pomiarów multimetrowych, testu wtrysku paliwa i analizy spalin. Przy zastosowaniu dodatkowego Diesel­Adaptera można mierzyć dynamiczny początek tłoczenia i regulację wtrysku paliwa w silnikach z zapłonem samoczynnym. Do testera można dodatkowo podłączyć drukarkę protokołową oraz analizator spalin dzięki czemu otrzymuje się wielofunkcyjny tester do szybkiej kontroli przed i po naprawie.

1. TEST SILNIKA :
a) kontrola obwodu ładowania (napięcie + natężenie);
b) kontrola ukł. zapłonowego (napięcie po stronie pierwotnej cewki, czas trwania impulsu);
c) kontrola ustawienia pkt zapłonu (statyczna, dynamiczna), kontrola początku tłoczenia pompy wtryskowej w silnikach diesla (przy zastosowaniu diesla adaptera);
d) balans cylindrów ( D HC)

2. MULTIMETR-MULTITEST
a) kontrola napięcia względem masy pojazdu;
b) kontrola natężenia prądu przy zastosowaniu cęg pomiarowych;
c) napięcia- niezależne zaciski; pomiar względem masypojazdu
d) oporności - dokł. do 2-miejsc po przecinku np.:6,78 W
e) temp. silnika;
f) obroty silnika obr / min

3. TEST UKŁADU WTRYSKOWEGO:

a) pomiar czasu wtrysku;
b) kontrola pracy sondy lambda;
c) współczynnik wypełnienia ( odczyt kodów usterek w Mercedesie KE-JETRONIC);
d) temp. silnika;
e) obroty silnika

4. ANALIZA SPALIN:

a) CO;  •HC;  •CO2;  •O2;  •l;  •obroty silnika
b) temp. Silnika ( analiza spalin - przy zastosowaniu modułu analizatora spalin ETT 8.71)
c) D HC - Balans cylindrów z odczytem różnic HC przy wyłączaniu poszczególnych cylindrów

Wszelkie zmierzone wartości możemy nanieść na wydruk kontrolny, który po wykonaniu testu możemy przekazać klientowi. Poprawia to znacznie kompetencje warsztatu i rozstrzyga ewentualne spory podczas reklamacji. Wydruk jest dowodem na to, iż regulacja silnika została przeprowadzona prawidłowo zgodnie z danymi regulacyjnymi producenta.
Natomiast w przypadku naprawy układu wtryskowego, wydruk wykonany po takiej naprawie potwierdza prawidłowe funkcjonowanie układu wtryskowego.

 


 

Webmaster: Robert Świderski

2001-05-20