Oprogramowanie

 


<< powrót    

 

Prezentacja dokumentacji technicznej ESI[tronic] firmy Bosch

Pierwsze kroki  |  Prezentacja dokumentacji technicznej ( 1 | 2 >> Nawigacja po programie  |
System Warsztatowy Płyty CD programu ESI[tronic]  |
 


Firma Bosch opracowała i stale doskonali oprogramowanie pod nazwą ESI[tronic] zawierające szeroką wiedzę na temat produktów i systemów, w które wyposażone są współczesne pojazdy. Duża część informacji została zabezpieczona przed kopiowaniem kodem odblokowującym. ESI[tronic] jest oprogramowaniem o modułowej budowie umożliwiającym natychmiastową instalację na komputerze o następujących parametrach: procesor - Intel Pentium II / 586 166 MHz; RAM - 32MB, HD - 4 GB, stacja CD - prędkość ośmiokrotna, złącza: l równoległe i 2 szeregowe, monitor 15 cali o rozdzielczości 800x600. Modułowa budowa oprogramowania umożliwia optymalny dobór informacji niezbędnych w warsztacie. Poruszanie się po ESI[tronic] jest bardzo proste. Przyjaźnie opracowany program umożliwia łatwą i szybką identyfikację poszukiwanego pojazdu oraz odnalezienie interesujących nas informacji.


CD-A Płyta oznaczona symbolem A zawiera listę części samochodowych oferowanych przez firmę Bosch. Dane te zapewniają prawidłową identyfikację pojazdu. Jest ona jednocześnie płytą instalacyjną dla innych CD. CD-A daje możliwość dostępu do danych dla ponad 40.000 pojazdów (15.000 samochodów osobowych, 11.500 samochodów ciężarowych, 5.000 motocykli, 8.000 traktorów i pojazdów specjalizowanych). Cztery wznowienia w ciągu roku gwarantują dostęp do najnowszych informacji.

 

CD-B CD-B zawiera czasy naprawcze, montażu i demontażu zespołów. Ta płyta pozwala na szybkie określenie kosztów i czasu naprawy. Podane jest tu około dwóch milionów czasów naprawczych dla około 6.500 powszechnie spotykanych modeli samochodów osobowych i dostawczych. Dla CD-B wymagany jest kod odblokowujący. (Rys. 2)


CD-C Na płycie CD-C znajduje się oprogramowanie do KTS 500/500C i program informacji serwisowej SIS. Program ten oferuje dane na temat diagnostyki oraz naprawy systemów sterowania silnikami benzynowymi i Diesla, a także układów ABS, ASR, ESP, urządzeń klimatyzacji, poduszek powietrznych itp. Podane informacje dotyczą zarówno systemów Boscha jak również systemów innych producentów. Dane znajdują się w dwóch rozdziałach: SIS- instrukcja poszukiwania usterek oraz odczytywanie pamięci błędów w sterownikach. Ze względu na obszerność informacji rozróżnianych jest kilka typów CD-C. Dla przykładu CD-C1 to technologia napraw pojazdów benzynowych, CD-C2 - technologia napraw pojazdów dieslowskich, zaś CD-C9 to pełna technologia napraw wraz z oprogramowaniem do KTS 500. Jak funkcjonuje CD-C ? Najpierw przy pomocy CD-A należy zidentyfikować pojazd. Następnie przy pomocy CD-C można rozpocząć diagnozę, korzystając m. in. ze schematu elektrycznego (rys.3) i rozmieszczenia podzespołów w pojeździe (rys.4). Kody błędów są podane z krótkim opisem, zaś instrukcja SIS prowadzi krok po kroku do usunięcia usterki i wykasowania błędów. CD-C posiada cztery wznowienia w roku. Dla CD-C wymagany jest kod odblokowujący.


CD-D Płyta z symbolem D jest płytą bazową dla każdego warsztatu naprawiającego pompy wtryskowe firmy Bosch. Obszerny katalog zawiera ponad 14.000 list części zamiennych z ponad 11 milionami pojedynczych elementów. Znajduje się tam spis części do pomp wtryskowych Bosch wraz z wysokiej jakości rysunkami złożeniowymi i możliwością ich powiększania. Rysunki przedstawiają poszczególne części oraz ich umiejscowie­nie w całym zespole. Oferowane są 4 wznowienia w ciągu roku. (rys. 5)

 
 
CD-E Płyta E zawiera części Bosch do zespołów elektrycznych wraz z rysunkami złożeniowymi i funkcją powiększania. Jest tu ponad 12.000 zespołów, 300.000 pojedynczych części. CD-E zapewnia szybką identyfikację. Oferowane są 4 wznowienia w ciągu roku. (rys. 6)

 


1 |
2  >>
 


 

Webmaster: Robert Świderski

2001-10-08