Szerszy opis zawartości programu informacyjnego (SIS) na przykładzie wybranego pojazdu
(Opel Omega-B 2.51).
Po
dokonaniu wyboru interesującego nas modelu i zaznaczeniu SIS/CAS, w
oknie głównym ukazuje się lista systemów w pojeździe, dla których
dostępne są informacje. Może to być np. "sterowanie
silnika", "układ hamulcowy", "układ przeciwpoślizgowy",
"sterowanie automatyczną skrzynią biegów" itd. Załóżmy,
że interesuje nas "sterowanie silnika" (w ty-m przypadku
zaznaczamy Motronic M2.8.1). Wybieramy "SlS-instrukcja
wyszukiwania błędów". Ukazuje się kolejny ekran (Rys.2), z
którego mamy dostęp do informacji serwisowych wraz z procedurami
szukania błędów. Rys.
1
Rys.1
Hasła oznaczone
"+" można dalej rozwijać (na rys. 2 widać rozwiniętą
listę "Spis treści" oraz "Wyszukiwanie błędów w
oparciu o reklamacje klienta"). W tym miejscu warto zwrócić
uwagę na "Spis treści", a zwłaszcza "Właściwości
szczególne" (rys. 3). Rys. 2
Rys.2
Rys.3
Tutaj znajdują się
bardzo ważne dane na temat badanego pojazdu, takie jak: rodzaj
zastosowanego wtrysku, rodzaj układu zapłonowego, obwody regulacji
lambda itd. Polecamy każdorazowo zapoznać się z informacjami
zawartymi w tym rozdziale. Ciekawym punktem menu jest
"Wyszukiwanie błędów w oparciu o reklamacje klienta".
Na podstawie opisu przez klienta usterki (np. rozrusznik pracuje,
ale silnik nie zapala) wybieramy odpowiedni akapit, przez co
uzyskujemy listę czynności, które należy wykonać (rys. 4). Rys.
3
Ważna uwaga w tym
miejscu - należy diagnozować pojazd przeprowadzając pomiary w
kolejności podanej na ekranie! W analizowanym przez nas przypadku
najpierw należy wykonać "pamięć błędów". Załóżmy,
iż odczytany został błąd nr 13 dotyczący sondy lambda 1. Możemy
wywołać dodatkowe informacje opisujące dokładnie błąd, gdzie
znaleźć można np. wymagane wartości (w tym przypadku napięcie
powinno wahać się pomiędzy 0,1...0,9V (rys.5), jak również możemy
wpisać wartość rzeczywistą wynikającą z pomiaru. Rys.
4
Rys.4
Rys.5
Bardzo ważnym i jednocześnie
najszerszym punktem jest "Przegląd samodiagnozy". Rys.
6