Analizatory spalin

 


<< powrót    

 

Kompleksowy system analizy spalin BEA

Opis urządzenia | Wyposażenie | Dane techniczne | Cennik
Leasing BEA 150
  |  Leasing BEA 250  |  Leasing BEA 350
 

 
Rodzina produktów BEA składa się z trzech typów urządzeń. BEA 150 posiada moduł pomiaru zadymienia spalin RTM 430 w pojazdach z silnikami diesla, w tym pojazdach użytkowych. Model BEA 250 przeznaczony do pomiaru spalin w silnikach benzynowych może być wyposażony w pięciogazowy analizator. Te dwa typy można rozbudować do urządzeń spełniających obie funkcje analizy spalin, dopasowując je w ten sposób do rosnących wymagań klientów warsztatów. Urządzenie dwufunkcyjne BEA 350 do pojazdów benzynowych i z silnikiem diesla stanowi uzupełnienie programu testerów służących do analizy spalin oraz wspomaganych komputerowo urządzeń do diagnostyki silników.

Cechą szczególną rodziny produktów BEA jest zintegrowany miernik prędkości obrotowej BDM. Pozwala on zmierzyć prędkość obrotową poprzez analizę napięcia tętnienia alternatora. Wystarczy podłączyć miernik do akumulatora lub do zapalniczki i wykonać pomiar. Ponadto możliwe jest też wykonywanie standardowo pomiarów obrotów.

Rodzina BEA przystosowana jest także do standardów europejskiej diagnostyki On - Board (EOBD). Najprawdopodobniej z końcem roku 2000 diagnostyka On - Board zostanie włączona również do pomiaru spalin w nowych pojazdach z silnikami benzynowymi. Napięcie sondy lambda, prędkość obrotową, temperaturę oleju i komunikaty błędu będzie można wówczas odczytywać poprzez łącze EOBD. W celu rozbudowy urządzenia do dyspozycji jest moduł EOBD. Aby szybko wykonać analizę spalin można dodatkowo dokonać pomiaru kąta wyprzedzenia zapłonu, kąta zwarcia i początku wtrysku (w wyposażeniu dodatkowym). Ponadto urządzenia te są przystosowane do rzeczywistych pomiarów stężenia NOx. Dodatkowo można je wyposażyć w komorę pomiarową NO i NOx. Odpowiednie moduły dołącza się w zależności od potrzeb.

W przypadku nowej rodziny produktów BEA zwrócono szczególną uwagę na przejrzysty system prowadzenia użytkownika przez kolejne czynności oraz łatwość obsługi urządzeń. Wszystkie dane wprowadzone przez użytkownika oraz wartości pomiarowe wyświetlane są na kolorowym monitorze z wyświetlaczem TFT (Thin - Film - Transistor). Wysoką jakość obrazu gwarantuje wykorzystana w nim aktywna matryca, umożliwiająca dobrą widoczność pod każdym kątem, nawet przy niekorzystnych warunkach oświetleniowych. Program ten obsługiwany jest przy pomocy małej klawiatury. Dzięki przejrzystemu menu wszystkie czynności diagnostyczne są bardzo proste. Dołączona do wyposażenia standardowa baza danych pojazdów stanowi dopełnienie przyjaznej użytkownikowi koncepcji serii. Wybór samochodu odbywa się według modelu lub numeru KBA. Alternatywnie urządzenie BEA może być obsługiwane przy pomocy klawiatury komputera PC lub zdalnego sterowania na podczerwień (w wyposażeniu dodatkowym BEA 250).

W codziennym użytkowaniu testerów i mierników szczególnie ważny jest czas wykonywania pomiarów. Urządzenia rodziny BEA 150 do 350 są gotowe do pracy po dwóch minutach od ich uruchomienia. Krótki czas pomiaru osiągnięto dzięki zoptymalizowaniu procesu pomiarowego - wiele czynności odbywa się w tym samym czasie, gdy mechanik wprowadza np. odpowiednie dane.

Drukarka i napęd dyskietkowy umieszczone są za ochronną klapą przeciwpyłową. Nowoczesna drukarka termiczna umożliwia dokonywanie szybkich wydruków, które nie wykazują tendencji do blaknięcia. Napęd dyskietkowy umożliwia aktualizację programową systemu i dopasowanie go do nowych standardów diagnostycznych lub uzupełnienia systemu o nowe modele pojazdów, co niewielkim kosztem może wykonać sam użytkownik.

W codziennej pracy warsztatów ważna jest również łatwość konserwacji i naprawy urządzeń. W serii BEA pomiary dotyczące silników benzynowych wykonywane są przy użyciu trwałego i stabilnego detektora gazowego. Komora pomiarowa do silników Diesla w urządzeniu BEA 350 jest łatwa w czyszczeniu, a filtry używanie przy pomiarach silników benzynowych są zamontowane z tyłu urządzenia i łatwo dostępne w razie konieczności wymiany. Ważne są również szczegóły konstrukcyjne, które sprawiają, że praca użytkowników staje się łatwiejsza: pokrywa, osłaniająca całe urządzenie, została z tyłu przedłużona. Dzięki temu kable i wtyki zabezpieczone są przed odcięciem. Urządzenia pomiarowe i osprzęt umieszczone są na wózku jezdnym, który umożliwia przemieszczanie ich w obrębie warsztatu i poza nim.

Zalety urządzenia:
• krótki czas nagrzewania (około 2 minuty)
• krótki czas badania
• wydruk zapewniony jest dzięki termicznej drukarce
• napęd dyskietek daje możliwość wgrania wznowień oprogramowania
• duża dokładność pomiarowa
• łatwa konserwacja i wymiana filtrów
• mobilność zestawu


1 | 2 | 3   Następna strona >>
 

 


 

Webmaster: Robert Świderski

2003-03-17