Oprogramowanie

 


<< powrót    

 

ESI[tronic]- nawigacja po programie - CAS (Computer Aided Service-System)

Pierwsze kroki  |  Prezentacja dokumentacji technicznej | Nawigacja po programie ( << 1 | 2 | 3 >>)  |
System Warsztatowy Płyty CD programu ESI[tronic]  |
 


Szerszy opis zawartości programu informacyjnego (SIS) na przykładzie wybranego pojazdu ( Opel Omega-B 2.51).


Rys. 1

CAS to wszystkie informacje potrzebne do przeprowadzenia Diagnozy Sterowników (samodiagnoza). Znajdują się tutaj odpowiedzi na takie pytania, jak: jakim testerem można wykonać samodiagnozę, jakiego kabla należy użyć, w jaki sposób dokonać podłączenia kabla do gniazda diagnostycznego, gdzie jest umieszczone gniazdo i inne komponenty, co oznaczają poszczególne kody błędów, jakich procedur należy użyć i jakie elementy należy sprawdzić, aby usunąć istniejącą usterkę. W CAS istnieje możliwość natychmiastowego przejścia z systemu informacji (SIS) do samodiagnozy. Oczywiście jest to możliwe jedynie w przypadku zastosowania testera usterek KTS 500 lub tzw. KTS-Card oraz przewodu połączeniowego. Rys. 1
 

Przed uruchomieniem odczytu błędów należy prawidłowo połączyć tester z gniazdem diagnostycznym pojazdu za pomocą przewodu. Korzystamy tutaj z pomocy informacji zawartych w programie ESI[tronic]. Najwygodniej jest w tym momencie przejść do programu samodiagnozy, uruchamiając KTS 500 (przycisk F8 ESI500 na dolnej listwie - patrz rys.2). Pojawi się natychmiast okno typowe dla "Diagnozy sterowników" (rys.3). Przypomnijmy, że badanym pojazdem jest Opel Omega-B 2.51, czyli odczytywane przez nas informacje dotyczą tej marki pojazdu. Rys. 2
 


Rys. 2


Rys. 3

Aby dowiedzieć się o sposobie podłączenia, skorzystajmy z przycisku F4 ( I - informacje), gdzie znajduje się podpunkt: "Gniazdo diagnostyczne". Pojawia się cała lista dotycząca gniazd pojazdów Opel. Rys. 3
 
 
 
Wybierając dalej "OMEGA B 94>", dochodzimy do strony z najważniejszymi informacjami, dotyczącymi sposobu podłączenia do gniazda diagnostycznego, tzn.: gdzie znajduje się gniazdo (czy w komorze silnikowej, czy też we wnętrzu pojazdu), jak wygląda gniazdo, jakimi przewodami można połączyć się z gniazdem, do których pinów należy podłączyć przewód oraz na które piny wyprowadzone są poszczególne grupy sterowników (rys.5 i 6). Rys. 4
 
 
 


Rys. 4
 


Rys. 5


Rys. 6

 
 
Teraz możemy prawidłowo połączyć przewód diagnostyczny z gniazdem samochodu i przy włączonym zapłonie rozpocząć nawiązywanie komunikacji. Wcześniej jednak warto jeszcze zapoznać się z dalszymi podpunktami, które kryją się pod przyciskiem F4. Oprócz "Gniazdo diagnostyczne" znajdziemy tutaj: "Wykaz pojazdów" (rys. 7 i 8 - jakie systemy można zdiagnozować w danym pojeździe i jak szeroki zakres diagnozy można wykonać - należy kliknąć w dwucyfrowe liczby znajdujące się w ostatniej kolumnie), "Ważne dla marki" (wskazówki dotyczące sposobów komunikacji i podłączeń oraz uwagi do samodiagnozy dotyczące danej marki), "Skróty" (rozszyfrowanie skrótów używanych w programie), "Ważne" (ważne uwagi do samodiagnozy) oraz "Nowe" (jakie nowe systemy doszły w kolejnej wersji programu). Rys. 5,6
 


Rys. 7


Rys. 8

 
Prosimy nie omijać tych punktów, gdyż mogą one wyjaśnić wiele niejasności pojawiających się podczas diagnozy urządzeń sterujących. Rys. 7,8

 
<< Poprzednia strona     1 | 2 | 3     Następna strona >>

 

 

Webmaster: Robert Świderski

2001-09-25